درمان میگرن
نوشته شده توسط : spudgene

درمان میگرن با طب سوزنی در تهران

طب سوزنی بعنوان یک دستاورد برای پیشگیری از میگرن مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان هرچند رواج چندانی ندارد، ولی برای درمان حملات میگرن مزمن، استفاده شده است. وقتی این درمان توسط یک متخصص ماهر طب سوزنی انجام می شود، بسیار بی خطر بوده و معمولاً مشکلات جدی را به همراه ندارد.
شاید از دوستان و اطرافیان خود درباره طب سوزنی برای میگرن شنیده باشید. نتایج به دست آمده از آزمایشات تحقیقاتی نشان می دهد که طب سوزنی، در واقع یک دستاورد موثر برای مدیریت کردن میگرن می باشد.

طب سوزنی چگونه برای درمان میگرن عمل می کند؟

یک جلسه متداول طب سوزنی، شامل فرو بردن سوزن های ریز در نقاط طب سوزنی در بدن، و پس از آن کار کردن بر روی سوزن ها با ملایمت می باشد. متخصصان طب سوزنی می گویند که این کار، جریان خون در بافت ها را از طریق مکانیسمی که در طب سنتی تحت عنوان رفلکس آکسون شناخته شده است، ارتقا می دهد و عروق کوچک بافت اطراف سوزن را گشاد می نماید.
ولی تئوری های دیگری نیز وجود دارد که نحوه عملکرد طب سوزنی را شرح می دهد و متخصصین طب سوزنی، معتقدند که بیش از تنها یک فرایند در تسکین دادن علائم دخیل می باشد. باور بر این است که طب سوزنی از فعالیت سیستم عصب پاراسمپاتیک پشتیبانی کرده و به بدن اجازه می دهد تا ضربان قلب، سرعت تنفس و فشار خون را که همگی در زمان مختل شدن می تواند باعث شروع میگرن شود، در سطح بهینه حفظ نماید.
گفته می شود کشش عضلات که می تواند واکنش درد بدن را بیش از حد تحریک کند، با اجرای جلسات مکرر طب سوزنی قابل تسکین است. تغییرات در فعالیت فیزیکی مغز نیز در کاهش دفعات تکرار میگرن بعد از یک سری جلسات طب سوزنی، ایفای نقش می کند. با محدود کردن نقاط طب سوزنی به بازوها و ساق پاها و اجتناب از نواحی سر وگردن، تاثیرات تسکین درد طب سوزنی، فعال می شود و در عین حال، از اتساع وریدی که می تواند میگرن را تشدید کند، اجتناب می نماید.

 





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: